Dag 09. Richfield naar Pocatello/Idaho (K7NHV)
Weer een drukke reisdag, dus we vertrekken vroeg uit Richfield. Via Salina, Gunnison, Nephi, Payson
en Provo komen we weer terug in Salt Lake City. Daar droppen we onze huurauto en ontmoeten Al en
Cheryl Fransisco, onze gastheer en vrouw gedurende de rest van onze rondreis. We stappen over in
hun auto en reizen naar Logan/Utah voor een lunch in de Blue Bird Inn (historische plaats voor Utah).
Da gaan we door naar Pocatello/Idaho via Bear Lake en Lava Hot Spring. We overnachten bij Al en
Cheryl in Pocatello, Buckskin Road
Dinsdag 22 juni, de dag dat de auto terug moest naar Salt Lake City. Dus vroeg opstaan en op weg
noordwaarts via de US89. Via salina en Gunnisson, waar we de US28 namen, kwamen we terecht in
Levan. We waren door Sevier county en Sanpete county gereden, en waren nu in Juab county. Highway
15 was nog in aanbouw, het stuk van Levan naar nephi door de Juab valley was nog een "normale"
weg.
Vanaf nephi ging het wat vlugger, via de Highway 15 ging het verder noordwaarts naar Payson,
Springville, Provo, Orem en Sandy naar Salt Lake City. De Chevrolet 1982 Hatchback moest voor 12
uur terug zijn bij Avis op 611 So, West Temple, Salt Lake City. De terugkeer tijd werd afgetekend op
10.00 uur, we waren dus ruim op tijd binnen. De teller van de Chevy stond op 15706, en de beginstand
van vorioge week was 14166. We hadden dus 1540 mijl gereden (ongeveer 2500 kilometer), en dat
allemaal in een sukkeldrafje, want de maximum snelheid was 65 mijl (100 kilometer).
We moesten bij aflwevering nog 16 dollar bijbetalen. Waarvoor dat dat was ben ik vergeten, wellicht
omdat de Chevy (kenteken UT WTA650) met volle tank moest worden afgeleverd. Al en Cheryl waren
ook al aanwezig, blijkbaar had ik ze geinformeerd dat we de auto in Salt Lake City moesten inleveren,
en niet op het vliegveld van de stad. Alle bagage werd overgeladen in de Ford Bronco, een 4WD met
alles er op en er aan. Dat was geen goedkope auto, het model was pas uit. In elk geval was er ruimte
genoeg in de laadruimte voor onze 3 koffers (en naderhand de extra koffers en proviand van Al en
Cheryl).
Gedurende de rest van de reis door de USA zat ik steeds naast Al. Cheryl en Tijs zaten trouw steeds op
de achterbank, maar dat was geen probleem omdat de Bronco een flinke achterbank had. Tijdens de
reis naar het noorden stopten we nog even bij Cheryl's zuster in Ogden. Die woonde in een knots van
een huis .We kregen daar een lunch aangeboden. Na de lunch ging het verder noordwaarts over de
HIGHWAY US15 naar Bingham City
Na Bingham City werd het weer een vakantie trip. Via de US 91/89 kwamen we in Logan terecht, waar
de weg via de US89 werd vervolgd. We reden langs de Logan rivier door de Logan canyon naar Garden
City dat aan de linkeroever van het Bear Lake lag. Bear Lake is een zoet water reservoit dat half in Utah
en half in Idaho ligt. We waren nu in Cache county, in het noord oosten van Utah. We bleven de
linkeroever volgen en na ongeveer 10 kilometer kon ik een nieuwe staat op mijn lijstje bijschrijven. We
waren in Idaho. De official highway road map van Utah kon opgeborgen worden.
Via Ovid kwamen we uit in Montpelier, in Bear Lake county, en reden nu over US30N naar het noord-
westen, om uit te komen in Soda Springs. Daan adoor naar Lava Hot Springs. Daar werd niet meer
gestopt, het was al laat. Darom door naar de US15, we waren weer terug op de hoofdweg naar
Pocatello. Dus weer noordwaarts, en bij het gehucht Inkom werd de snelweg weer verlaten. We reden
nu over een smalle kronkelige straat, en een paar kilometer gereden te hebben werd deze weg verlaten,
en werd een grindweg ingeslagen. We waren in de driveway van het huis van Al en Cheryl.